Gehandicaptensector vraagt aandacht in STER-commercial

29/04/2020
 
 
In de eerste twee weken van mei valt op de Nederlandse publieke tv-zenders een reclamespot te zien die aandacht vraagt voor de bijzondere situatie van mensen met beperking in deze coronatijden. De boodschap luidt: 'Denk een beetje aan ze.'
 
De tv-commercial is tot stand gekomen in een samenwerking tussen de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) en 's-Heeren-Loo, een landelijk werkende christelijke organisatie voor dienstverlening en ondersteuning aan mensen met een (verstandelijke) beperking. De twee organisaties willen met de commercial vooral benadrukken dat in de gehandicaptensector de 1,5 meter afstand maatregel niet zo eenvoudig valt toe te passen. Veel mensen met een beperking hebben juist behoefte aan nabijheid, intimiteit en knuffelen.
 
VGN en 's-Heeren Loo hebben niet hoeven te betalen voor de commercial. De STER biedt de zendtijd gratis aan. De exacte uitzendtijden  van de tv-commercial, zijn nog niet bekend. Er is ook een radiocommercial gemaakt.
 
Copyright tekst: Johan Peters, 29/04/2020 - ...